På den här sidan har vi samlat viktig information för dig som driver ett företag inom besöksnäringsbranschen i Destination Sundsvall.

Vill du få information från oss?

Vill du få viktigt information och inbjudan till branschdagar och utbildningstillfällen?
Kontakta turistbyrån så läggs du till i utskickslistan turistbyran@sundsvall.se 

Hur gör jag för att synas med information om min verksamhet?

För att synas med din verksamhet på visitsundsvall.se (destinationsundsvall.se) behöver vissa kriterier uppfyllas. 
Om din verksamhet (aktivitet, boende, butik eller liknande) finns på Visit Sundsvalls hemsida redan idag behöver DU stämma av att verksamheten uppfyller nedan angivna nya kriterier senast sista december 2020. Om verksamheten redan nu uppfyller destinationens nya kriterier behöver du inte göra någonting alls utan din verksamhet kommer fortsatt synas som vanligt när besökaren går in på vår hemsida efter 2020.

Om du däremot ser att du behöver komplettera med några uppgifter; exempelvis om du saknar digital informationssida, saknar regelbundna öppettider eller liknande så kan du kontakta oss. Vi hjälper dig gärna reda ut vad du behöver göra för fortsatt synlighet. Läs igenom kriterierna som gäller nedan. 

Samtliga kriterier gäller från och med 2020-06-01.
Omfattande möjlighet till undantag finns under 2020 för att ge dig som redan idag finns på visitsundsvall.se rimliga förutsättningar att vidta åtgärder för att uppfylla de nya kriterierna. 1 januari 2021 ska dock dessa kriterier uppfyllas. För nya verksamheter gäller dessa kriterier omgående. 

Allmänna övergripande kriterier för synlighet:

  • Verksamheten ska finnas inom Destination Sundsvalls geografiska område.
  • Regelbundna och tydligt angivna öppettider ska finnas  i det fall detta är relevant. Det gäller även säsongsstyrd verksamhet. Individuell bedömning av Destination Sundsvall tillämpas. 
  • En fungerande och uppdaterad hemsida eller annan digital informationsplats som exempelvis Facebook dit besökare kan hänvisas ska finnas.
    Kontaktuppgifter, öppettider m.m ska finnas och vara lättillgängliga på den informationsplatsen. 
  • BOENDE: En digital bokningsplattform som exempelvis: Egen hemsida, Airbnb, Booking.com, TripAdvisor eller HomeAway måste finnas. Bokning endast via mail eller telefon accepteras ej.

Specifika kriterier för respektive verksamhet:
Nedan har vi listat de kriterier som gäller för varje separat verksamhet. Det kan finnas något utöver de allmänna kriterierna. Läs igenom vad som gäller för just din verksamhet. 

Har du en ny verksamhet som idag inte finns på visitsundsvall.se?

  1. Läs igenom kriterierna för att se vad som gäller för din verksamhet
  2. Om verksamheten uppfyller de kriterier som finns kan du fylla i webbformuläret som bäst beskriver din verksamhet. Du hittar formulären i punktlistan nedan.
  3. Maila det ifyllda formuläret till jessica.krigsman@sundsvall.se.
  4. När vi har gått igenom formuläret kommer din verksamhet läggas in på hemsidan  

Vid frågor om hemsidan vänligen kontakta jessica.krigsman@sundsvall.se

 

Vad gäller för evenemang i evenemangskalendern på visitsundsvall.se

Ett evenemang är en större tillställning eller event som till skillnad från löpande verksamhet arrangeras kortvarigt. Det kan till exempel vara en konsert eller föreställning.
Evenemangskalendern är en plats där både besökare och kommuninvånare hittar information om aktuella och kommande evenemang i hela destinationen för Sundsvall, Timrå och Ånge.
Evenemangskalendern är en välbesökt och kostnadsfri marknadsföringskanal. Publiceringen är gratis. När evenemanget är granskat och godkänt så blir det synligt i evenemangskalendern förutsatt att det följer vår framtagna policy. Rätt evenemang stärker varumärket och skapar tillväxt för destinationen under hela året.

Du som är verksam inom destinationen kan själv lägga in dina evenemang via ett onlineformulär Klicka här för att lägga in evenemang

Policy för synlighet i evenemangskalender